Thursday, January 26, 2012

Bocor Punya Hal...!

Sejak duduk rumah ni 3 tahun yg lalu....masalah bocor dr balcony dan atap genting atas ni selalu je trjadi. Dari ada warranty sampai abis waranty....masalah yg sama berulang juga. Gam, tah berapa kali gam, tampal, tah brapa kali tampal...siap buka tiles, gam, buh tiles balik...skejap je. Pastu bocor balik. Plaster syiling yg dulunya putih bersih...dah berbelak, kekuningan....dan akhirnya berlobang. Belum runtuh je. Bila dah terbit 5, 6 lobang.....en suami pun ada duit sikit, bolehlah ganti....alang kepalang buat, biarlah buat bg puas hati, ye tak? Kalu dak nanti, lain kali nak kena baiki lagi. Oleh sebab nak kena potong syiling, ganti dan plaster yg baru, kami pn mengambil kesempatan [sebenarnya pn isteri ni yg ambil kesempatan] untuk buat plaster siling tambahan kepada awning yg sedia ada. Bukan apa....bila hujan, x lah bunyinya kuat sangat, smpai nk bercakap pn kena guna loud speaker ~ ini alasan saya yg sya bagi kat en suami, kalu nk trima, buatlah. Kalau x trima....x pe, bg cadangan je....hehe. Wlaupun dlm hati mesti Mod x tolak, fikir saya. So, dah hmpir seminggu, ni la hasilnya....


Dan dari nak buat downlight....jadi lampu lain....hehehe...pepandai je g MZ Lighting kasi tukar lampu.....saya suka, jiran2 saya pn suka.....cantikkkk..... Mod...?...heee..mcm biasa dia terpaksa suka.
Dari baiki syiling beralih mengecat plak. Mana taknya, dulu bila jiran sbelah 'up' kan dinding, saya pun ikut sama 'up'kan dinding sbelah lg satu. Bukan pe, nak bagi nampak serasi...x lah sebelah lain. Dah 'up', smpai sekarang masih warna simen. Memandangkan bilandah baiki syiling, dinding kiri kanan pun comot...mau tak mau (alasan utk cat baru dtg lagi) kena la cat. En suami nak warna oren....tp saya nak warna merah pada mulanya...akhirnya saya cadangkan warna hijau lumut macam spa saya. Hijau lumut di padan dengan putih....fuhh, mesti cantik. Dan inilah sbahagian dari hasilnya....belum siap lagi sepenuhnya. Apapun....sejuk mata memandang.

No comments:

Post a Comment