Tuesday, September 20, 2011

MOD - My Beloved Hubby

Hrrmmm....Macam mana saya kenal?
Sbelum saya kenal ngan mamat ni, saya memang ada 2,3 pilihan...(tp yg agak betul2 ada sorang je). Mcm yg saya cerita dulu, kawan baik saya selalunya mesti ada lelaki. So, mamat ni one of my best frend masa saya di postingkan mengajar di KL.
Mamat ni handsome....saya plak cantik (pd pandangan mata saya sndiri...hahaha). Saya ingat kali pertama dia tegur saya di tangga dn tanya saya kenapa saya nampak agak sombong...(kan, kwan sya slalu cakap...). Lepas tu saya pn x ingat yg seterusnya, tetau je dia jadi geng baik kami berempat iaitu Linda, Su, Suzie, saya dan mamat nih. So, kalu kluar ke KL or kemana mana, biasanya kami berlima. Time tu kami yg pompuan masih x pakai tudung. Yg pakai tudung cuma su sorang. Tp saya memang ada niat, nanti bila sya da jumpa calon yg akan saya nikahi, sya pasti akan bertudung.
Dalam pada itu, saya masih berkawan dengan Mat petronas yg bekerja di Sarawak. So, hubungan jarak jauh...dulu2 mana ada handphone, nak bersurat, saya ni memang pemalas nak karang surat. Tme SPM dulu bolehlah buat karangan, tu sbb dapat A1. So, kami bhubung melalui telefon telekom je,(nasib ada tel kat rumah sewa)... itu pn tunggu Mat Petronas ni call...maklum, dia gaji banyak...hehehe.
Mod saya ni pun ada makwe, tp makwe nya mengajar di Perak. So masing2 cinta jarak jauh.
Tp dengan Mod, saya jumpa hari2 di tempat keje...kdg2 smpai hari sabtu, sbb ada prog kat sekolah. X pun, kami berlima akan kluar sekali jalan2 dn minum di KL.
Dari situlah agaknya mula ada rasa sayang tanpa di sedari. Kalu x kerana mama angkat kami yang sedarkan, agaknya kami x sedarpun yg kami memang serasi bersama, x sedar pun atau masing2 berlagak dan ego buat2 x sedar, jika x jumpa, ada rasa rindu....sbb masing2 kononnya komited pd 'partner'. Sbb bila saya merajuk, Mod mesti cari saya dan pujuk....tp itu..suatu masa DULU. Sekarang kalu saya merajuk....dia x pujuk pun....huhuhu.
Sbenarnya bnyak rentetan pristiwa yg berlaku sblum kami di satukan...nanti jd karangan pulak.  Di pendekkan cerita, pada pnghujung tahun 1991, Mod hntar wakil utk 'booking' saya....x la complicated sgt, sbb Mod memang x ada mak ayah...(betapa leganya saya, sbb saya memang berharap sgt supaya saya dapat kawin dgn orang yang x de  mak ayah...hishh...x baik betulkan...)
Pada 1 Januari 1992 saya mula mengenakan tudung dgn kesedaran diri saya sendiri (sbb saya dah berniat) dan juga galakan dari Mod. Tanggal 1h Februari 1992 kami disatukan. Oleh kerana saya ni 'subur' (agaknya la) x sempatlah nak enjoy lagi dok berdua........penghujung tahun 1992 saya di kurniakan seorang cahaya mata perempuan yang diberi nama Rabbiatul Addawiah tanda cinta hati kami.....amin.
 Inilah MOD saya. 
Mod saya yang selalu bertukar MOOD
Apa2 pun mood dia, saya tetap sayang!!!

No comments:

Post a Comment